Schrijf je eigen flaptekst.
Het is opdracht nummer 1 voor de beta-deelnemers van onze training Schrijf je beste businessboek. We krijgen hele mooie binnen. Onze eerste club cursisten krijgt er persoonlijke feedback van ons op.
De flaptekst is de belangrijkste tekst van je boek. Daar kan je niet vroeg genoeg mee beginnen! Zo’n opzet schrijven is een goede oefening voor schrijvers in welk stadium dan ook, want alles komt erin samen.
Hoe vang je je verhaal in een paar zinnen? Wat is de kern? Wat voor een soort boek gaat het eigenlijk worden? Welke verkoopargumenten kun je bedenken? Brengt je boek iets nieuws en wat dan? Wat geeft jou recht van spreken over dit onderwerp? Hoe schrijf je een korte, overtuigende bio?
Probeer het maar eens. Gebruik 100-150 woorden en blijf weg van clichés en schreeuwerigheid. Laat je inspireren door aansprekende ‘achterplatten’ uit je eigen boekenkast.
Durf te kiezen, je boek wordt er beter van. En het schrijft straks ook een stuk prettiger. Succes!
Een format voor een overtuigende flaptekst – en nog veel meer handigs – vind je in de Kickstart je boek Toolkit.
En misschien heb je hier wat aan: ons gratis e-book Vijf vette valkuilen bij het schrijven van je businessboek.