Geef je boek de doorvertelfactor

boek doorvertelfactor

In NRC Handelsblad lazen we een artikel over succesvolle zakelijke boeken. Het gaat buitengewoon goed met dit genre, de omzet van managementboeken ligt op 50 tot 55 miljoen euro per jaar.

Maar wat maakt zo’n boek zelf nou succesvol? Belangrijk hierbij is de doorvertelfactor, zegt Ben Tiggelaar, bedrijfskundige, schrijver van managementboeken en columnist bij NRC

Natuurlijk moet jij de strekking van je boek zelf goed kunnen presenteren in de bekende elevator pitch (waarbij je in een heel korte tijd je verhaal op een aantrekkelijke manier presenteert). Maar daarnaast moet een lezer van je boek je verhaal ook makkelijk en enthousiast kunnen doorvertellen aan vrienden en kennissen, die het vervolgens ook graag willen lezen. Immers, mond-tot-mondreclame is nog altijd de beste aanbeveling, dit geldt in feite voor alle genres.

Hoe zit dat bij jouw boek? Denk je dat jouw lezers makkelijk een enthousiast verhaal kunnen vertellen als ze het hebben gelezen? Zoniet, dan is je onderwerp misschien nog te ingewikkeld of te ‘breed’ en moet je verder afbakenen.

Hier lees je het complete artikel. 

Succes!


Ben je ook bezig met je boek? Hoe gaat het? Misschien heb je hier wat aan: ons gratis e-book Vijf vette valkuilen bij het schrijven van je businessboek.

Misschien vind je dit ook leuk?