Online schrijftraining voor ondernemers

Kijk de kunst af

schrijftip

Kerstvakantie. Hopelijk heb je wat meer tijd om in de boeken te duiken die al even liggen te wachten.

Als je een (business)boek leest dat lijkt op het soort boek dat jij wilt schrijven (en als je het een goed boek vindt), let dan eens op hoe het is geschreven. Kijk bijvoorbeeld eens naar: 

* Titel + ondertitel: (hoe) heeft dit jouw aandacht getrokken? Dekt de ondertitel goed de lading, vind jij? 
* Onderwerp: (hoe) heeft de schrijver het onderwerp afgebakend? 
* Structuur: hoe is het verhaal opgebouwd? Vind je dit logisch? Duidelijk? En aantrekkelijk? 
* Inleiding / proloog: is die er en zo ja, wat staat erin? Uit welke onderdelen bestaat het? 
* Toon: welke toon slaat de schrijver aan? Vind je dat een prettige? 
* Opmaak: is er beeld gebruikt (foto’s, infographics, illustraties) en hoe vind jij de verhouding woord/beeld? 
* Koppen: vind je de tussenkopjes helder? Spreken ze je aan? 
* Flaptekst: wat staat er achterop het boek? Vind jij dit een goede verkooptekst? 

Je hoeft het wiel niet zelf uit te vinden. Als je weet wat je zelf sterk en aantrekkelijk vindt, en wat juist niet, ben je al een heel eind! 

En heb je ons gratis e-book Vijf vette valkuilen bij het schrijven van je businessboek al? Je ontdekt hoe je veelgemaakte fouten voorkomt en plezier en vaart houdt in het schrijven.

En voor wie nu echt gericht aan de slag wil, is er de schrijftraining of de toolkit met superhandige materialen.

Veel succes en plezier met je boek!

Wekelijks een schrijfpeptalk in je mailbox?

Schrijf je in!

Misschien vind je dit ook leuk?

lazer niet in deze vijf valkuilen bij het schrijven van je businessboek!

In dit ebook ontdek je wat je kan doen om het (weer) te laten stromen en eindelijk dat boek te schrijven. Vraag ‘m gratis aan.

Zet de eerste stap naar je eigen boek

Aan de slag met je boekidee? Dan heb je een goede planning nodig. Vraag ‘m gratis aan